POTICAJ:

  • Citroën ‘oli’ [all-ë] upečatljiv je konceptualni manifest naprednih ideja koji preispituje status quo te pruža svestrano i ugodno iskustvo čiste električne mobilnosti koja ne samo da obogaćuje živote najrazličitijih ljudi, već i mijenja način na koji žive
  • Citroën ‘oli’ usuđuje se reći „Dosta je!” i staje na kraj industrijskim trendovima proizvodnje sve težih, složenijih i skupljih obiteljskih vozila bez emisija kojima se pokušava odgovoriti na društvene izazove, ali i izazove mobilnosti sutrašnjice
  • Oli se temelji na inovativnom modelu Ami, a cilj mu je utrti put prema pristupačnoj, odgovornoj i višestruko korisnoj mobilnosti koja ispunjava radošću

AMBICIJA:

  • Postati najbolje vozilo u klasi prema kriterijima „Procjene životnog ciklusa” kroz smanjenje mase i složenosti konstrukcije, upotrebu recikliranih materijala i materijala koji se mogu reciklirati te osiguravanje pristupačnosti, izdržljivosti i dugovječnosti
  • Optimistični „laboratorij na kotačima” sveobuhvatan je manifest naprednih ideja za budućnost
  • Njegova bi masa u konačnici trebala iznositi 1000 kg, s jednim punjenjem trebao bi prelaziti 400 km, najveća brzina bila bi ograničena na 110 km/h kako bi se postigla maksimalna učinkovitost, potrošnja energije iznosila bi 10 kWh/100 km, a punjenje od 20 % do 80 % kapaciteta trajalo bi otprilike 23 minute
  • Prilika je to da se vlasnicima električnih vozila Citroën omogući nov pristup uslugama, ali i da im se pruže neka nova iskustva korištenja vozila

DOMIŠLJATOST:

  • Mnogo više od vozila, oli je višenamjensko rješenje od svakodnevne koristi – i kada ga vozite i kada ga ne vozite
  • Sredstvo koje podupire vaš životni stil: električni uređaj s pametnom tehnologijom povezivanja vozila i mreže (V2G), sustavom dvosmjernog punjenja (V2L) i dovoljno snage za uživanje u vožnji, ali i u životu
  • Nekonvencionalan i iskren pristup vanjskom dizajnu nadahnut je funkcionalnošću, učinkovitošću i izdržljivošću
  • Njegov snažan karakter utjelovljuje pametan pristup industrijskom dizajnu i daje do znanja da je riječ o svestranom rješenju, prilagođenom za različite aktivnosti
  • Identična prednja vrata, odbojnici, zaštitni elementi, ravne ploče i staklene površine te materijali male mase čine ga posebno učinkovitim
  • Iznimno čvrst poklopac motora, krov i sanduci u stilu pick-upa na kojima je moguće stajati izrađeni su od recikliranog kartonskog saća.
  • Na jedinstvene čelične/aluminijske hibridne naplatke postavljene su napredne konceptne gume Goodyear Eagle GO
  • Prostrana i inovativna unutrašnjost s armaturnom pločom u obliku grede, projektor „Smartband” HMI i multimedijski sustav s podrškom za povezivanje s vlastitim uređajem
  • Udobna sjedala s mrežastim naslonom, periva podnica i materijali male mase koji se mogu reciklirati
  • Za životnog se vijeka može višestruko obnavljati, nadograđivati i popravljati recikliranim dijelovima kako bi uvijek bio spreman za novog vlasnika

MISIJA:

  • Demonstrirati misiju marke Citroën da svim ljudima omogući pristup jednostavnim oblicima električne mobilnosti i poboljša njihovu svakodnevicu uz minimalan utjecaj na okoliš.
  • Idejna rješenja prikazana u modelu oli, kao i elementi njegova dizajna te napredna rješenja za oblikovanje unutrašnjosti bit će zastupljeni i u budućim proizvodnim modelima
  • Koncept na simboličan način donosi i novu interpretaciju logotipa marke Citroën u obliku dvostrukog ševrona koji će zaživjeti na budućim proizvodima marke i postati dijelom njezina korporativnog identiteta

1.POTICAJ

Citroën je do srži predan promišljanju pristupačnih rješenja osobne mobilnosti, a uspjeh modela Ami potaknuo ga je da osmisli potpuno novu vrstu nekonvencionalnog koncepta i nazove ga oli. Marka je kroz inovativni Ami pokazala kako se usudi raditi stvari na drugačiji način kako bi svim ljudima pružila jednostavna rješenja 100 % električne mobilnosti. Ami je ujedno poslužio kao nadahnuće za oli, upečatljiv i inovativan „laboratorij na kotačima”, dizajniran da pruži nova rješenja za prijevoz obitelji i pritom se suprotstavi
industrijskim trendovima proizvodnje sve težih, složenijih i skupljih električnih automobila.
„Ovaj smo projekt nazvali „oli” u čast modelu Ami, ali i zato što to ime sažima sve ono što ovo vozilo jest. Njime još jednom dokazujemo da Citroën može ponuditi ozbiljno rješenje potpuno električne (eng. ALL-E) mobilnosti koje će odgovarati svim tipovima ljudima, a koje će istovremeno djelovati neočekivano te biti ekološki odgovorno i nagrađujuće”, dodao je Vincent Cobée, direktor marke Citroën..
Oli je nit vodilja marke Citroën: pustolovan je i sveobuhvatan manifest pametnih i ostvarivih zamisli usmjerenih na smanjenje mase i složenosti konstrukcije te osiguravanje svestranosti i pristupačnosti. Budući da uspješno odolijeva trendovima povećanja vozila i gomilanja opreme, oli je odredište koje nudi „onoliko koliko vam treba ili koliko je neophodno”. [Rječnik engleskog jezika Collins]
Značajno je i to da će mnogi koncepti i inovacije, prikazani u modelu oli, zaživjeti i budućim električnim automobila marke Citroën.
Projekt Ami bio je tek uhodavanje u koncept koje oli na uzbudljiv način podiže na novu razinu. Umjesto da bude 2500 kg teška „palača na kotačima”, ispunjena zaslonima i gadgetima, oli dokazuje da se kombinacijom osnovne opreme, odnosno samo one koju kupci istinski žele i trebaju, inventivnom upotrebom odgovornih materijala i održivim proizvodnim procesom može udovoljiti društvenoj potrebi za povoljnim i privlačnim rješenjima mobilnosti bez emisija, prikladnima za najrazličitije životne stilove.
Vincent Cobée objašnjava zašto je sada pravo vrijeme za oli: „U ovom se trenutku istovremeno događaju tri društvena sukoba: prvi se odnosi na vrijednost mobilnosti i našu ovisnost o njoj, drugi na gospodarska ograničenja i neizvjesnost resursa, a treći na sve snažniju potrebu ljudi za odgovornom i svijetlom budućnošću. Potrošači mogu naslutiti da se možda bliži kraj ere obilja, a sve brojniji propisi, kao i sve veći troškovi, mogu ograničiti našu slobodu kretanja. Istovremeno raste i naša svijest o potrebi da se ubrzaju napori za sprječavanje klimatskih promjena, zbog čega postajemo ekološki osvješteniji i promišljeniji.
Tipično obiteljsko vozilo iz sredine 70-ih težilo je oko 800 kg i bilo dugačko 3,7 m te široko 1,6 m. Nasuprot tome, današnja obiteljska vozila teže više od 1200 kg, duga su najmanje 4,3 m i široka 1,8 m. Neka od njih čak i premašuju 2500 kg! Činjenica je da su takve dimenzije potaknute zakonskim propisima i sigurnosnim zahtjevima. Međutim, ako se taj trend nastavi i budemo i dalje svakodnevno parkirali takva vozila (čija zastupljenost u prometu iznosi 95 %) i sami se vozili u njima 80 % vremena, sukob između potrebe da zaštitimo naš planet i budućnosti obećanja održive, elektrificirane mobilnosti neće se lako razriješiti.
Citroën smatra kako elektrifikacija ne bi trebala predstavljati ucjenu, kao i da ekološka osviještenost ne bi trebala ograničiti našu mobilnosti ili nas nagnati da mislimo kako automobili baš i nisu isplativi. Da bismo stali na kraj takvim trendovima, vozila treba učiniti lakšima i jeftinijima, ali i pronaći inventivna rješenja koja će nam pomoći da
ih maksimalno iskoristimo. U protivnom si obitelji neće moći priuštiti potpunu slobodu kretanja jednom kad 100 % električna vozila postanu jedina dostupna opcija za njih. Oli je snažna demonstracija toga kako Citroën na spomenute sukobe odgovara otvoreno i s optimizmom.

2.AMBICIJA

Za Laurencea Hansena, voditelja razvoja proizvoda za Citroën, i Laurenta Barriju, voditelja marketinga i komunikacija za Citroën, oli utjelovljuje misiju marke da električnu mobilnost demokratizira na prihvatljiv način.
Citroën vjeruje kako je sada pravi trenutak da se stane na kraj trendu pretjerivanja i stvaranja prekomjernih troškova. Umjesto toga, trebalo bi se usredotočiti na proizvodnju ekološki čistih, nepatvorenih vozila koja su lakša, manje komplicirana, nadasve pristupačna, inventivna i živahna.
Neobičan i nimalo kompliciran konceptni automobil Ami bio je značajan iskorak u tom smjeru, dok elektrificirani i posve električni modeli poput ë-C4 i novog ë-C4-X te laka gospodarska vozila, kao što su ë-Berlingo i ë-SpaceTourer, već sad pružaju prednosti elektrificirane vožnje uz udobnost, karakter i vrijednost koje kupci očekuju
od marke Citroën.
Modelom oli Citroën nam hrabro daje do znanja da će povećati svoj ulog u budućnost obiteljskih vozila, odnosno da će preispitati svaku pojedinost kako bi smanjio potrošnju resursa i materijala te kako bi proizveo ugodna vozila koja omogućuju jednostavniju upotrebu i razumijevanje, a koja su ujedno pristupačnija, svestranija i čiji je doseg
zadovoljavajući.
„oli je radna platforma na kojoj testiramo genijalne zamisli za naša buduća vozila”, dodao je Laurence Hansen. Konačni proizvodi neće imati fizički oblik koji sad vidite, no njihova visoka razina inovativnosti nadahnut će buduća vozila marke.

CILJ: NAJBOLJE VOZILO PREMA KRITERIJIMA PROCJENE ŽIVOTNOG CIKLUSA

Pametno dizajniran oli konceptni je i višenamjenski obiteljski automobil sazdan na načelu održivosti. Taj nam koncept jasno pokazuje kako zadovoljiti sve kriterije Procjene životnog ciklusa i postati najbolji u svojoj klasi: od razrade koncepta uz ograničenu i razumnu upotrebu lakih i recikliranih materijala do održivih proizvodnih postupaka te od osiguravanja trajnosti radi povećanja životnog vijeka vozila do odgovornog recikliranja na kraju njegova životnog ciklusa.
„Željeli smo upotrijebiti samo onoliko materijala koliko nam je zaista potrebno. Zato smo beskompromisno iskorištavali odgovarajuće resurse samo ondje gdje je to nužno i poduzimali sve što je potrebno da spriječimo njihovu prekomjernu potrošnju, dodao je Hansen.
Pametnim pristupom smanjenju broja dijelova i komponenti, upotrebom najlakših materijala iz najodgovornijih izvora i pojednostavnjivanjem konstrukcije uz istodobno povećanje svestranosti i funkcionalnosti moguće je stvoriti nešto mnogo učinkovitije, vrlo pristupačno i znatno manje složeno, a istovremeno iznenađujuće domišljato dizajnirano i prilagođeno za različite upotrebe.
Promišljeni detalji nalaze se posvuda. Uzmimo za primjer sjedala koja su jednostavno konstruirana i pri čijoj je izradi upotrijebljeno 80 % manje dijelova u usporedbi s tradicionalnim sjedalima. Izrađena su od recikliranih materijala i imaju pametni „mrežasti” naslon, čime se povećava protok prirodnog svjetla u unutrašnjosti. Moguće ih je i nadograditi ili personalizirati po vlastitom ukusu. Korist je višestruka budući da pomažu smanjiti masu vozila, proizvedena su na odgovoran i održiv način te pridonose ugodnom ozračju u unutrašnjosti i udobnosti putnika.

„Na kraju krajeva, odabirom takvog vozila prihvaćate nešto mnogo više. Prihvaćate cijeli jedan životni stil. Možete potrošiti novac na sve najnovije značajke i sustave umjetne inteligencije koje upotrebljavate 2 % vremena u vožnji. Ili možete pokušati donijeti odgovornu odluku i zapitati se koliko vam je opreme zapravo potrebno”, dodaje Hansen. „oli vam pomaže da kažete ‘Dosta! Želim nešto inovativno, ali jednostavno, pristupačno, odgovorno i dugotrajno’. Oli je sve to i još više: golemi izvor zadovoljstva u vašem životu”.

LAKŠE, DALJE, DULJE

Citroën oli pokazuje nam kako hvatanje ukoštac s neprijateljima dosega i učinkovitosti električnih vozila s baterijskim pogonom može produljiti njihov doseg i životni vijek, pridonijeti njihovoj svestranosti i smanjiti troškove vlasništva.
„Začarani je to krug: veći doseg električnog vozila zahtijeva i ugradnju veće baterije. Ugradnja dodatne tehnološke opreme za sobom povlači i veću potrošnju energije, čime se ponovno vraćamo na potrebu za većom baterijom. Sve to u konačnici utječe na veću masu, složenost i troškove. Što vozilo više teži, to je manje učinkovito”, dodaje
Laurence Hansen. „oli nam pokazuje kako potpuno drugačiji pristup može sve to promijeniti”.
Iako konstrukcijski djeluje prilično solidno, oli nije ni težak ni glomazan. Njegova ciljna masa od oko 1000 kg čini ga znatno lakšim od većine usporedivih kompaktnih SUV-ova.
Posljedično, da bi ostvario doseg od 400 km, električni motor upotrebljava bateriju od samo 40 kWh. Sve to omogućeno je ograničavanjem najveće brzine na 110 km/h kako bi se optimizirala učinkovitost i ostvarila izvanredno niska, ali i realistična potrošnja od samo 10 kWh na 100 km i punjenje od 20 % do 80 % kapaciteta za samo 23 minute.

SUPUTNIK KOJI JOŠ DUGO OSTAJE UZ VAS

Citroën oli dizajniran je da bude dugovječan i trajan. Baš kao i dom, može mijenjati vlasnike i aktivno se upotrebljavati dulje vremena. U skladu s kriterijima Procjene životnog ciklusa vozila, cilj je olakšati njegov popravak, obnovu te postupke nadogradnje i personalizacije kako bi svakom novom vlasniku djelovao kao nov ili kako bi se zadržao u obitelji još nekoliko generacija.
Više od toga, oli nas je potaknuo da preispitamo svaku uslugu i iskustvo koje vlasnicima električnih vozila nudimo u okviru partnerstva s markom, a osobito u svjetlu rastućih troškova i izazova mobilnosti.
„Gledano s ekonomskog i ekološkog stajališta, jasno nam je da teška i predimenzionirana vozila mogu biti više na teret, nego predstavljati užitak. Jednako tako znamo da su potrošači sve osjetljiviji na zagađenje i gužve i da žele postupati odgovorno pri odabiru marke”, kaže Barria. „Zato smo, uz usredotočenost na razvoj pouzdanih vozila, usmjereni i na izgradnju dugotrajnih odnosa s kupcima kroz inovativne usluge za vlasnike vozila i iskustva koja im omogućuju da ostvare svoj životni stil”.
U tu je svrhu potrebno osnažiti osjećaj dobrobiti koji Citroën osigurava u svojim vozilima, odnosno pridodati mu sve ono što iskustvo u vozilu, ali i cjelokupno iskustvo vlasništva čini boljim.
U skladu s tim, Citroën predstavlja cjeloviti novi program sveobuhvatnih usluga i iskustava nadahnut modelom oli: „CITROËN CITIZEN”. Namjera je osnažiti osjećaj zena u kojem će budući vlasnici električnih vozila Citroën uživati zajedno sa svojom obitelji.

3.DOMIŠLJATOST

Za razvojne i dizajnerske timove marke Citroën, domišljatost je ta koja osigurava da oli bude više od automobila.

KORISTAN ŽIVOTNI PARTNER

Citroën oli istinski je životni partner. Riječ je o korisnom sredstvu za svakodnevnu upotrebu koje ljudima pomaže da žive punim plućima, čak i kada nigdje ne putuju. Oli je sklonište od udara novih tehnologija, član obitelji s kojim ćete voljeti provoditi vrijeme i uređaj za osjetno povezivanje s prirodom i okolišem.
„Umjesto da se usredotoče na ugljični otisak svojeg doma ili automobila, ljudi sve češće stavljaju fokus na osobni okolišni otisak, doživljavajući ga kao autentičan i pozitivan odraz onoga što jesu i kako žive”, rekla je Anne Laliron, voditeljica odjela za napredne proizvode i rješenja mobilnosti, Citroën. „Vjerujemo da će ih oli svojom genijalnošću,
živahnošću i drugačijim pristupom nadahnuti da pojednostave svoj život, uživaju u njemu te da istovremeno smanje štetan utjecaj na zemaljske resurse”.
Citroën sa zadovoljstvom njeguje tradiciju stvaranja potrošačkih životnih stilova u skladu sa svojim vozilima. Budući da nova generacija kupaca na još kreativniji način pristupa nekonvencionalnom modelu Ami, optimistični duh koncepta oli na njih bi mogao djelovati jednako.
SREDSTVO KOJE PODUPIRE VAŠ ELEKTRIČNI ŽIVOTNI STIL
Najbolji dokaz toga da oli podupire električni životni stil jest činjenica da pruža mnogo više od vožnje bez emisija.
Kao koristan „električni uređaj” neprimjetno bi se i posve prirodno uklopio u električni ekosustav: bio bi ključna poveznica između solarnih ploča na krovu vašeg doma (koje povremeno mogu proizvesti višak energije koji se može vratiti u mrežu), potrebe potrošača za električnom energijom u vožnji ili za opskrbu kućanstva (primjerice u slučaju nestanka struje) te šire električne mreže.
Budući da podržava pametno priključivanje vozila na mrežu s pomoću sustava Vehicle to Grid (V2G), vozilo kao što je oli moglo bi pomoći svojim vlasnicima da zarade novac tako što će pohraniti višak energije iz solarnih ploča u kućanstvu i zatim je prodati dobavljaču energije. Jednako tako moglo bi pomoći vlasnicima da upravljaju električnom energijom u razdoblju vršnog opterećenja mreže i u slučaju nestanka struje.
Zahvaljujući sustavu dvosmjernog punjenja Vehicle to Load (V2L), Citroën oli pokazuje i kako nam vozilo može poslužiti kao drugi dom – primjerice za ljetne izlete na plažu ili brdske izlete vikendom. Uzevši u obzir njegovu bateriju od 40 kWh i izlaznu snagu utičnice od 3,6 kW (ekvivalent kućne utičnice od 230 V / 16 A), oli, u teoriji, može napajati električni uređaj snage 3000 W otprilike 12 sati.
„Sjajno rješenje ako ste plivali ili pokisli do kože pa morate osušiti kosu”, kaže Anne Laliron. „Vozilo osigurava struju za vaše sušilo za kosu, a možete i uključiti hladnjak ili aparat za kavu kako biste se okrijepili hladnim ili toplim napitkom. Kad padne noć, možete priključiti roštilj i svjetla kako ne biste večerali u mraku. Sve to čini oli savršenim partnerom za vaš svakodnevni životni stil”.
Bez obzira na to kako se upotrebljava na putovanjima ili kod kuće, oli zrači naprednom funkcionalnošću koja je ujedno praktična i jednostavna za upotrebu.

DIZAJN NADAHNUT FUNKCIONALNOŠĆU

Oli je upečatljivo vozilo koje ostavlja snažan dojam i čiji nekonvencionalan stav i silueta odišu karakterom, produktivnošću i pozitivnošću. Po uzoru na kompaktne SUV-ove, ovaj je koncept dug 4,20 m, visok 1,65 m i širok 1,90 m.
oli ne robuje tradicionalnim oznakama. On je ono što želite da bude – obiteljska limuzina, gradski pustolov, avanturističko vozilo, poslovni suradnik, pa čak i produžetak obiteljskog doma, budući da može napajati svakodnevne kućanske uređaje i pomoći vam u slučaju nestanka struje. Osim toga, oli može poslužiti i kao platforma za čišćenje prozora!
Direktor odjela za dizajn marke Citroën, Pierre Leclercq, u konceptu oli vidi spoj čistoće i genijalnosti, dostojan obitelji koje automobile ne promatraju kao statusne simbole i koje se ne priklanjaju stereotipima: „Citroën je, za razliku od drugih proizvođača automobila, oduvijek težio posebnoj vrsti čistoće. Mnogo je veći izazov dizajnirati objekt koji je pročišćen i jedinstven, nego li stvoriti nešto vrlo komplicirano i učiniti to jedinstvenim. Uzmite za primjer kultna vozila poput novog modela Ami ili 2CV. Njihove siluete u trenu odaju da je riječ o vozilu marke Citroën, a zahvaljujući pragmatičnoj konstrukciji mogu imati i dulji životni vijek”.
S gledišta estetike, dizajn modela oli namjerno je pretjeran kako bi se povećala funkcionalnost i svestranost. Baš poput modela Ami, oli hrabro razotkriva svoju jednostavnu i intuitivnu prirodu, ističući se razigranom upotrebom boja, sjajnih ukrasnih materijala i živopisnih uzoraka kojima zagovara mogućnosti personalizacije.
„Ne bojimo se pokazati od čega je vozilo sastavljeno. Tako primjerice možete vidjeti okvire, vijke i šarke. Okretanje čistom dizajnu omogućuje nam da oblikujemo vozilo na drugačiji način i da baš sve preispitamo. To je kao da zagovarate analogni pristup stvarima koje su danas digitalizirane”, dodaje Leclercq. „Zato smo pri razvoju modela
oli zauzeli pristup koji nadilazi okvire automobilske industrije. Upravo će ta čistoća i domišljatost nadahnuti elemente našeg dizajnerskog izričaja u nadolazećim godinama”.
Prije nego što se počeo baviti dizajniranjem vozila, Leclercq je studirao industrijski dizajn koji ga je u tu profesiju i uveo: „Na studiju industrijskog dizajna uče vas kako je funkcionalnost nekog proizvoda mnogo važnija od toga je li on lijep ili ružan. Stoga smo, kad smo krenuli razvijati oli, poduzeli sve što je potrebno kako bi njegov oblik
odgovarao njegovoj funkciji. Baš kao što biste to očekivali od bilo kojeg proizvoda, počevši od kućanskih aparata pa sve do gospodarskih vozila. Način na koji se vanjština vozila razvija temelji se na arhitekturi njegove unutrašnjosti. To je iznimno važno jer vozilo ne bi trebalo privlačiti ljude samo vanjskim izgledom, već im i pružiti iskustvo kakvo žele u unutrašnjosti”.
Tim je u tančine promislio svaku sastavnicu modela oli kako bi mu osigurao višestruku funkcionalnost te smanjio njegovu masu i složenost upotrebom manjeg broja dijelova ili dijelova koji se koriste i u drugim modelima te, ondje gdje je to bilo moguće, odgovornom upotrebom recikliranih materijala i materijala koji se mogu reciklirati.
Pierre Sabas, voditelj odjela za napredni dizajn i konceptna vozila, Citroën, izjavio je: „Postavili smo ambiciozne ciljeve na koje smo pokušali primijeniti načela ‘dizajna vođenog procesom’: umjesto da najprije zamislimo oblik i razmislimo kako ga realizirati, krenuli smo od funkcija koje bi vozilo trebalo ispunjavati, a zatim smo sve pojednostavili i pronašli pametnije, održivije materijale koji će nam pomoći da smanjimo masu vozila i troškove proizvodnje. Na kraju bismo čitav postupak ponovili.

SVESTRANA PLATFORMA

Iako poklopac motora, prtljažnik i krov tradicionalnih automobila djeluju kao izvrsne platforme za poslove u domaćinstvu, poput obrezivanja drveća, u stvarnosti je tek mali broj vozila osmišljen da takvu korist zapravo i pruži. Jedan od njih je i oli.
Njegov ravni poklopac motora, krov, stražnji sanduk po uzoru na pick-upove i jedinstvena silueta osmišljeni su da ga učine lakšim, čvršćim i maksimalno izdržljivim. Razvijeni u suradnji s partnerskom tvrtkom BASF, ti su dijelovi proizvedeni od recikliranog valovitog kartona koji je oblikovan u saćastu strukturu i postavljen između ploča od stakloplastike, namijenjenih ojačanju konstrukcije. Obloženi su poliuretanskom smolom Elastoflex® i premazani zaštitnim slojem čvrstog, grubog premaza Elastocoat® koji se često upotrebljava na parkiralištima i utovarnim rampama te su obojeni inovativnom bojom BASF R-M Agilis® na bazi vode.
Te su ploče vrlo krute, lagane i čvrste – toliko da odrasla osoba može stajati na njima, iako teže 50 % manje u usporedbi s ekvivalentnom čeličnom krovnom konstrukcijom. Njihova svestranost i izdržljivost omogućuje vlasnicima da na nebrojene načine uživaju u poslu i rekreaciji.
Moguće ih je upotrijebiti na najrazličitije načine, od penjanja na platformu preko krova do postavljanja šatora. Osim toga, njihova korisnost za sobom ne povlači povećanje mase niti dodatne troškove nastale upotrebom egzotičnih materijala. Teško je povjerovati da 6 kg ploča može podnijeti težinu odraslog čovjeka i pritom izgledati dobro i biti dugotrajno. No, ovim pločama to uspijeva.
Svestrane mogućnosti prijevoza tereta također nisu dovedene u pitanje: krovni nosači sa svake strane krovne ploče omogućuju obiteljima da prilikom odlaska na zajednički odmor pričvrste dodatnu opremu poput nosača za bicikle i krovnog kovčega. Osim toga, ispod ploče poklopca motora nalaze se uredno organizirani prostori za odlaganje, uključujući odjeljke za pohranu kabela za punjenje te osobnih predmeta i pribora za slučajeve nužde.

SJECIŠTE VODORAVNOG I OKOMITOG

Namjerno dizajniranje ravnih površina, kako bi se na taj način ostvarili ciljevi u pogledu resursa i materijala, otvorilo je mogućnost za eksperimentiranje s kontrastima okomitih i vodoravnih elemenata dizajna, primjerice sa staklenim površinama i elementima rasvjete.
„Svi ključni elementi dizajna modela oli savršeno su vodoravni ili okomiti, a upravo je to nešto što želimo istražiti”, kaže Leclercq. „Drugi proizvođači automobila na našem bi se mjestu vjerojatno odlučili za dinamične linije i ne bi se usudili učiniti ono što smo mi učinili. No, za razliku od njih, mi tragamo za nepatvorenim i učinkovitim oblicima”.
Vjetrobransko je staklo okomito jer na taj način ima najmanju visinu, a to znači i da je za njegovu izradu upotrijebljena najmanja količina stakla. Osim što smanjuje masu i složenost čitavog vozila, manje je vjetrobransko staklo jeftinije proizvesti ili zamijeniti, a smanjuje i izloženost putnika suncu. Također se procjenjuje da može smanjiti utjecaj skromnog klima-uređaja na potrošnju baterije za do 17 %.
„Možete tvrditi da je okomito staklo manje aerodinamično, no mi ni ne očekujemo da ovakav tip automobila vozite 200 km/h. Smatramo da bi bio najkorisniji na gradskim i prigradskim prometnicama gdje vozači, svjesni ekoloških i sigurnosnih aspekata svakodnevne mobilnosti, i inače voze sporije zbog ograničenja. Upravo smo zato ograničili
brzinu modela oli na 110 km/h”, objašnjava Sabas.

Kako bi se povećala učinkovitost, oli ima i eksperimentalni sustav „Aero Duct”, ugrađen između prednjeg dijela poklopca motora i ravnog gornjeg panela. Taj sustav usmjerava zrak prema vjetrobranskom staklu, stvarajući učinak „zavjese” kojim se poboljšava protok zraka preko krova.
Privlačan okvir vjetrobranskog stakla krasi svijetli „infracrveni” okvir, a njegova će boja poslužiti i kao podloga za novi vizualni identitet marke Citroën.
Kontrast između vodoravnog i okomitog vidljiv je i u pomno dizajniranim bočnim stranicama i staklenim površinama.
Prednja su vrata oblikovana po uzoru na model Ami – međusobno su identična, no drugačije postavljena. Lakša su, čvršća i mnogo ih je jednostavnije proizvesti i sastaviti. Smanjenjem složenosti i pojednostavnjivanjem konstrukcije, masa svakih vrata smanjena je za 20 % u usporedbi s tradicionalnim obiteljskim kompaktima. Za njihovu izradu potrebno je upola manje komponenti, a uklanjanjem zvučnika, materijala za zvučnu izolaciju i električnog ožičenja njihova je masa smanjena za oko 7 kg.
Vanjsku ploču vrata jednostavnije je prešati, a k tome je dizajnirana da maksimalno poveća obujam prostora za odlaganje u unutrašnjosti. Zaobljene linije protežu se bočnim stranama vozila, penjući se preko bočnih prozora sve do krova.
Veliki vodoravni prozori blago su ukošeni kako bi pružili zaštitu od jakog sunca, dok ručni i jednostavno upravljivi prozorski dijelovi s podiznim krilcima u stilu pantografa (slični onima kakve smo mogli vidjeti u modelu Ami) osiguravaju cirkulaciju svježeg zraka u unutrašnjosti. Uža stražnja vrata šarkama su pričvršćena na stražnji dio vozila, a njihova okomita stakla pružaju bolje osvjetljenje i vidljivost za stražnje putnike. Drugačiji oblik prednjih i stražnjih vrata omogućio je ugradnju dovoda zraka s nepomičnim krilcima kako bi se osigurala ventilacija za putnike na stražnjoj klupi.
Zahvaljujući širokom pristupu prostranoj kabini, pročišćenoj od suvišnih elemenata i savršeno pristupačnoj kada su oba bočna vrata otvorena, čitava se obitelj može s lakoćom smjestiti na svoja sjedala. Moduli prednjih i stražnjih svjetala vrlo su jednostavni, no opet upečatljivi. K tome se poigravaju s kontrastom dviju vodoravnih linija i jednog okomitog elementa. Taj će se pristup i dalje razvijati kako bi postao prepoznatljiv svjetlosni potpis budućih serijskih vozila marke Citroën.

PICK-UP ZABAVNIH MOGUĆNOSTI

Umjesto uobičajenog prtljažnika ili prtljažnih vrata, oli donosi neočekivanu demonstraciju korisnog dizajna proizvoda.
„Kada razmišljate o praktičnosti i svestranosti, osobito u kompaktnom vozilu dizajniranom da bude ultra odgovorno i učinkovito, morate zauzeti drugačiji pristup. Mnogi ljudi smatraju kako njihov mali SUV nije ništa praktičniji od kompaktnog automobila. Da bismo pokazali kako je moguće dobiti ono najbolje od različitih svjetova, u oli smo ugradili neobičan sanduk u stilu pick-upa s prtljažnikom u podnožju”, kaže Leclercq.
Citroën oli dizajniran je da bude jednostavno sredstvo koje podupire vaš životni stil. Bez obzira na to posjećujete li trgovinu namještaja kako biste sa sobom ponijeli ravno zapakiran namještaj ili se pak spremate utovariti daske za veslanje i krovni šator za vikend na moru – služeći se brzim, jednostavnim i zabavnim trikom, sve te predmete možete pohraniti u prostrani pick-up sanduk.

Zasebni nasloni za glavu stražnjih sjedala iskaču prema stropu, staklo stražnjeg prozora otvara se prema gore i voilà – ravna površina za utovar širine 994 mm u trenu se produljuje sa 679 mm na 1050 mm.
Uz toliku svestranost i utovar postaje jednostavan. Vrata prtljažnika sklapaju se prema dolje, a uklanjanjem platforme za utovar povećava se i visina između podnice i stražnjeg prozora (na do 582 mm). S postavljenom pločom, siguran prostor prtljažnika mjeri 330 mm korisne visine. Uklonjiva ploča sanduka lagana je i ravna te je izrađena od istog recikliranog kartona kao i poklopac motora te krovne ploče.
Domišljato integrirani nosači na svakoj strani sanduka omogućuju korisnicima da pričvrste kukice ili dodatnu opremu, a dodatne kutije za odlaganje na bočnim stijenkama mogu poslužiti kao siguran i skrovit prostor za pohranu.
Vrata prtljažnika odlikuju se čistim i dvodijelnim dizajnom. U donjem dijelu nalazi se čelična ploča sa središnjim udubljenjem koje služi za postavljanje registarske oznake, dok gornji dio vrata krasi mrežasti uzorak crne boje koji vozačima iza, ali i samom vozaču modela oli u retrovizoru poručuje: „Ništa nas ne pokreće kao Citroën”.

NOVI, ALI IPAK PREPOZNATLJIVI LOGOTIP

Osim suptilnog obećanja koje kupcima daje kroz vrata svojeg prtljažnika, oli se oslanja i na nasljeđe marke Citroën koje se temelji na racionalnom pristupu inženjerstvu, a sve kako bi predstavio novi identitet kojim se marka ponosi.
Oblikotvorna načela modela oli uključuju kontrast vodoravnih i okomitih te zaobljenih i ravnih ploha kako bi se nagovijestila funkcionalnost, tehnička stručnost i pametan industrijski dizajn. Novi, „lebdeći” logotip čini isto to. Reljefan logotip u obliku dvostrukog ševrona hrabro je i odvažno postavljen kako bi natuknuo inženjersku i tehničku
učinkovitost vozila. Osim toga stvara kontrast s toplom mekoćom okomitog ovalnog okvira koji ga okružuje, a koji predstavlja nepokolebljivu predanost marke dobrobiti svojih kupaca.
Osmišljena kao hommage originalnom logotipu marke iz 1919., nova je oznaka suptilno preinačena za buduće modele marke Citroën. Novi identitet marke postupno će se razotkrivati na budućim predstavljanjima proizvoda, kao i u okviru korporativnih te zastupničkih mreža Citroën.

KOTAČI SE I DALJE OKREĆU

Jedno od ključnih područja za inovacije kojima bi se maksimalno povećala upotreba održivih materijala i trajnost, a smanjili troškovi jest ono koje će vlasnici prepoznati kao potencijalno skupo i štetno za okoliš: kotači i gume.
„Citroën je na glasu po svojoj predanosti ‚naprednoj udobnosti’, a kotači i gume igraju važnu ulogu u ugodi putnika”, kaže Sabas. “Uz pritisak da se smanji utjecaj guma na okoliš i uz sve veći trošak zamjene ili popravka oštećenih kotača, odlučili smo istražiti održivija i trajnija rješenja za oboje, zadržavajući kvalitetu udobnosti vožnje koju pružaju naša vozila.”
Domišljata i učinkovita kombinacija kotača i guma od 20 inča ugrađena u oli povezuje novi dizajn prototipa hibridnog kotača s konceptualnom, održivom i inteligentnom gumom izrađenom u suradnji s Goodyearom.
Budući da su aluminijski kotači skupi i troše puno energije za proizvodnju, a čelični kotači teški, donesena je odluka da se ta dva metala pomiješaju. Ti su hibridni kotači 15 % lakši od ekvivalentnog kotača od punog čelika, čime pridonose smanjenju ukupne težine vozila za 6 kg. I prednosti dizajna treba uzeti u obzir.

„Čelični kotači nisu tradicionalno lijepi ili aerodinamični osim ako ih ne prekrijete poklopcem kotača. Na našem prototipu kotač čine aluminijski naplatci pričvršćeni na čeličnu središnju glavčinu robusne izvedbe i suvremenog dizajna. To nam je omogućilo smanjenje ukupne mase i troškova. Na kotač je postavljen pokrov koji poboljšava protok zraka oko kotača i daje vozilu precizniji, privlačniji izgled,” dodaje Sabas.
Citroën se udružio s Goodyearom u svrhu korištenja konceptne gume Eagle GO, koja kombinira održivost s dugotrajnošću i inteligentnom tehnologijom za praćenje stanja i zdravlja gume. Smjesa gaznog sloja gume izrađena je gotovo u potpunosti od održivih ili recikliranih materijala, uključujući suncokretovo ulje i silicijev pepeo od rižine ljuske, kao i smolu bora i punu prirodnu gumu koja zamjenjuje sintetičku gumu na bazi nafte.
Sjajne vijesti za vlasnike vozila su da je Goodyear postavio impresivan cilj za konceptnu gumu Eagle GO – da postigne životni vijek do 500.000 km ponovnom upotrebom održive karkase i da se dubina gaznog sloja od 11 mm može obnoviti dva puta tijekom vijeka trajanja gume. Guma je također opremljena tehnologijom Goodyear SightLine, koja uključuje senzor koji neprestano nadzire niz zdravstvenih parametara gume tijekom njezina životnog vijeka.
„Ovo je treći put da surađujemo s Goodyearom. Kombiniranjem našeg novog hibridnog kotača s inovativnom konceptnom gumom Eagle GO podigli smo ljestvicu za održiva, pametna rješenja s niskim troškovima održavanja, istovremeno stavljajući naglasak na udobnost i ugodnost”, navodi Leclercq.

POTPUNA SIGURNOST

Citroën oli štiti i zaštićen je – zahvaljujući čvrstim vanjskim plastičnim dijelovima koji pokazuju istu besprijekornost kada je u pitanju smanjenje broja dijelova, korištenje odgovornih materijala i smanjenje težine.
Za izvođenje prepoznatljivog elementa dizajna Citroëna, partner Plastic Omnium pomogao je u osmišljanju pristupa ‚mono materijalima’. Tim bi se pristupom omogućilo jednostavno recikliranje uz uporabu snažin, ali laganih bočnih obloga i odbojnika koji- se mogu 100 % reciklirati, a izrađeni su od polipropilena koji sadrži 50 % recikliranih materijala. Svaki luk kotača prekriven je jednakom, snažnom zaštitom od reciklirane plastike s vodoravnim vrhom, koji odražava kontrast prozora i osvjetljenja.
Središnji dijelovi odbojnika, poput onih u Amiju, jednaki su sprijeda i straga. U donjem dijelu nalaze se trokutaste infracrvene ‚ručke’ koje su zapravo jake kuke koje bi vozačima mogle pomoći da izvuku drugo vozilo iz blata ili odvuku veliki kamen s puta.
Čak je i čvrsta bijela BASF R-M Agilis® boja na bazi vode ekološki učinkovita s najnižom razinom hlapljivih organskih spojeva (ispod 250 g/l).

UNUTARNJI PROSTOR: IZAZOVNA PREPREKA

Dizajneri vozila uvijek nastoje dohvatiti zvijezde kada je riječ o unutrašnjosti, ali se često predaju želji za dodavanjem većih zaslona, viših naslona za ruke, armaturnih ploča koje se protežu unedogled, mekših sjedala i tako dalje. Time raste količina materijala, težina i cijena.

„Odlučili smo stvoriti što više prostora i svjetla u unutrašnjosti modela oli sa što je moguće manje infrastrukture te maksimalno povećati upotrebu održivih materijala”, kaže Leclercq. „Nije tako lako kao što mislite jer kabinu morate učiniti udobnom, sigurnom i snažnom, a postoje i određeni komadi tehnologije koje kupci očekuju. Inspirirali smo
se drugim oblicima prostorno učinkovitog dizajna proizvoda, gdje je manje bolje – poput pametnog telefona ili vrhunskog zvučnog sustava. Uostalom, koliko tipki, brojača i zaslona zaista trebate?”
Osvijetljen prednji kraj
Umjesto nadzorne ploče s mnogim zaslonima i skrivenim računalima, oli ima jednu simetričnu gredu koja se proteže cijelom širinom vozila. Na njoj se s jedne strane nalazi upravljač, a u sredini držač za pametni telefon i pet jasno obilježenih prekidača za klima-uređaj.
Naime, oli ima samo 34 dijela u ovom prostoru, dok usporedivi obiteljski kompakt ima oko 75 dijelova na svojoj armaturnoj ploči i središnjoj konzoli.
Na gredi se nalazi i elektrificirana vodilica u koju se dodaci mogu uključiti pomoću USB utičnica koje klize duž nje. Ovo je idealno za napajanje uređaja ili čak za uključivanje aparata za kavu dok čekate svoju djecu da izađu iz škole.
Dva ventilacijska otvora, smještena točno ispred vozača i suvozača, omogućuju upotrebu manje klimatizacijske jedinice za dodatnu učinkovitost i smanjenje težine.
Iza i ispod grede nalazi se „kauč” izrađen od BASF Elastollan® – jarko narančasta polica za pohranu izađena 3D ispisom od termoplastičnog poliuretana (TPU) koja se može reciklirati i sadrži fleksibilne „gljive” koje drže predmete poput šalica za kavu ili limenki soka na mjestu.
Uključi i radi:
Cjelokupni multimedijski i komunikacijski sustavmodela oli čini vaš osobni pametni telefon spojen u središnju utičnicu na gredi.
Nakon što se povežete, informacije s telefona i aplikacije spajaju se s bitnim podacima o vozilu kao što su brzina i razina napunjenosti. To je vidljivo putem sustava „Smartband” koji projicira informacije po širini donjeg okvira vjetrobranskog stakla.
„Budući da vaš pametni telefon ima više računalne snage od mnogih vozila, odlučili smo usvojiti drugačiji pristup multimedijskom sustavu”, dodaje Sabas. „Svi mi već imamo svoje telefone uz sebe i koristimo aplikacije za navigaciju i zabavu – tu smo uočili priliku da smanjimo troškove, dupliciranje i težinu integriranih sustava. Samo ponesite svoj uređaj i povežite ga.”
Isti se pristup koristi za zvuk u vozilu. Oba kraja grede su prazna, a cilindrični Bluetooth zvučnici mogu se „priključiti” za pružanje visokokvalitetnog zvuka za slušanje podcasta ili glazbe iz omiljenih Sci-fi filmova kada ste u pokretu. Zapravo, ušteđeno je 250 g težine samo uklanjanjem uobičajenog audio sustava. Budući da se zvučnici mogu ukloniti, u zvuku možete uživati gdje god da ste parkirani. Možete ih objesiti na kukice na vodilicama na teretnom prostoru izvan vozila što znači da se možete pohvaliti svojoj najnovijom playlistom uz izvrsnu kvalitetu zvuka dok uživate u večeri na otvorenom ili zabavi na plaži.
HMI Control:

Nakon što su pogledali nekoliko rješenja za upravljanje korisničkim sučeljem, tim je došao na neobičnu ideju korištenja joysticka iz profesionalnog modularnog gamepada, postavljenog na zgodan upravljač modela oli.
„Joystick s igraće konzole radi jako dobro – lako ga je kontrolirati i izvrstan je primjer kako možemo preuzeti rješenja iz poznatih neautomobilskih primjena i prilagoditi ih kontekstu vozila”, navodi Sabas.
Na stupu upravljača nalazi se rotirajuća ručica automatskog mjenjača s tipkom „start stop”, dok se manjim ručicama upravlja svjetlima i pokazivačima smjera vozila.
Prostorno efikasan:
Umjesto glomaznih automobilskih fotelja koje blokiraju svjetlost i ispunjavaju kabinu, olijeva prostorno učinkovita prednja sjedala koriste 80 % manje dijelova nego sjedala u ekvivalentnom SUV-u – samo 8 umjesto 37. Jarko narančasta prednja sjedala sastavljena su od čvrstih cjevastih okvira na koje je postavljen udoban jastuk presvučen tekstilom izrađenim od 100 % recikliranog poliestera koji se u potpunosti može reciklirati.
Inovativni mrežasti nasloni izrađeni metodom 3D printanja imaju integrirani naslon za glavu i inspirirani su modernim uredskim namještajem. Tanki su, ali imaju pružaju veliku potporu, udobni su i kruti točno tamo gdje trebaju biti.
Izrađeni su u suradnji s tvrtkom BASF od laganog termoplastičnog poliuretana (TPU) koji se može u potpunosti reciklirati, a materijal je prekriven narančastim premazom kako bi izgledao privlačno. Mrežastim se naslonima postiže osjećaj prostranosti i svjetline unutar vozila – čime se povećavaju udobnost i ugoda putnika.
Putnici na stražnjim sjedalima mogu koristiti vidljivi cjevasti okvir naslona za priključivanje dodataka – na primjer mali tablet uređaj koji se napaja putem USB utičnice, kukice za vješanje torbe, okvir držača za čaše, mrežu za časopise kao u zrakoplovu ili malu ladicu kako bi djeca mogla uživati u užini u pokretu. U skladu s Citroënovom predanošću udobnosti, prednja se sjedala pričvršćuju na pod pomoću fleksibilnih TPU izolacijskih prstenova koji se mogu reciklirati i koji apsorbiraju nesavršenosti ceste i vibracije te imitiraju izgled hvaljenih „progresivnih hidrauličnih jastuka” marke.
„Konstrukcija prednjih sjedala potpuno je razumljiva”, objašnjava Sabas. „Lako ih je rastaviti, ukloniti i reciklirati kada, primjerice, želite promijeniti boju. Ništa nije prikriveno i nema skrivenih struktura – jednostavni su kao što izgledaju i savršeni su primjer kako funkcionalnost i besprijekornost pokreću svaki element dizajna.”
Jednako udobna zasebna stražnja sjedala izrađena su od sličnih materijala, a nasloni se preklapaju kako bi se produžio pod stražnjeg prtljažnika. Okrugli TPU nasloni za glavu postavljeni na strop vozila lebde iznad svakog naslona i sklapaju se u strop kada je potrebno.
Sa svake strane vozila ispod stražnjih sjedala, a dostupan kada su stražnja vrata otvorena, nalazi se nenametljivi pretinac za pohranjivanje pribora za prvu pomoć.
Konzola je zgodno smještena u prostoru između zasebnih stražnjih sjedala. Poput „kauča”, ova narančasta mekana 3D ispisana TPU komponenta koja se može reciklirati ima fleksibilne „gljive” za držanje predmeta. Naime, svi unutarnji BASF TPU dijelovi mogu se reciklirati zajedno, što je daljnji korak prema održivoj monomaterijalnosti kao elementu postupka procjene životnog ciklusa.

Umjesto teških unutarnjih obloga vrata koje sadrže prekidače, naslone za ruke, zvučnike i motore podizača stakala, olijeve pojednostavljene obloge povećavaju prostor za pohranu istovremeno pružajući infrastrukturu za udobnost i jednostavno otvaranje i zatvaranje.
Velika, otvorena mreža za odlaganje umetnuta je između unutarnje i vanjske obloge prednjih vrata, a narančasta podloga za naslon za ruke presvučena potpuno recikliranim poliesterskim tekstilom koji se može ponovno reciklirati te je pričvršćena izravno na vodoravnu liniju na oblozi. Otvaranje prednjih vrata jednostavno je, zahvaljujući prekidaču na povlačenje koji se može reciklirati i koji se nalazi na oblozi, a izravno je povezan s mehanizmom. Vijci i pričvrsnici koji se koriste u vratima i sjedalima su međusobno zamjenjivi što dodatno smanjuje složenost.
Performanse pod nogama:
Umjesto tepiha koji se teško čiste, oli predstavlja jednodijelni, modularni pokrov podnice izrađen u suradnji s BASF-om od ekspandiranog termoplastičnog poliuretana (E-TPU). Pjena je elastična poput gume, ali lakša, izuzetno izdržljiva i vrlo otporna na trošenje. Može se potpuno zamijeniti ako vlasnik preferira drugu boju. „Ovaj visokokvalitetni materijal visokih performansi obično se nalazi u svijetu sporta”, hvali se Pierre Leclercq. „Koristi se na stazama za trčanje, sjedalima za bicikle, pa čak i u potplatima dobro poznatih tenisica za trčanje. Zbog svojih elastičnih i amortizirajućih svojstava koja mogu ‚pojačati’ performanse i udobnost na stazi.”
Pod je također prekriven visokoelastičnim i vodootpornim premazom i može se lako očistiti vodom. TPU „odvodni čepovi” u podu, koji se mogu reciklirati, olakšavaju uklanjanje pijeska i morske trave ili blata i malča nakon vrućeg dana na plaži ili kišnog dana u šetnji kroz šumu.

KRUG ŽIVOTA

Ključni element priče o oliju jest zamisao o dugovječnosti i stvaranju vlastitog kružnog gospodarstva. Pokazuje kako se vozilo može lako i pristupačno osmisliti za nekoliko sljedećih života s novim vlasnicima koristeći obnovljene dijelove, nove dekorativne dijelove ili boje, pa čak i poboljšane dijelove tijekom vremena.
Ukupni trošak vlasništva bit će nizak, ali ako postoji potreba za zamjenom vrata, prednjeg svjetla ili odbojnika, reciklirani dijelovi mogu se odgovorno nabaviti putem Citroëna iz drugih vozila oli koja se više ne mogu servisirati.
Naravno, ako popravak vozila košta više nego kupnja novog, vozila se ne obnavljaju. Oli to mijenja – bilo bi ekološki i ekonomski pozitivnije obnavljati nego mijenjati tijekom nekoliko životnih ciklusa. Kada obnavljanje više ne bi bilo ekonomično, Citroën bi svaki oli pretvorio u donatora recikliranih dijelova za druge koji trebaju dijelove ili bi druge dijelove poslao na recikliranje.

4.MISIJA

S olijem, Citroën ima misiju prenijeti ozbiljne poruke o budućnosti pristupačne, održive i ugodne obiteljske mobilnosti zajedno s budućnošću same marke:
„Riskirali smo s Amijem, a riskiramo i s olijem jer moramo potaknuti kreativnost proizvodnje”, kaže Pierre Leclercq. „Nema smisla predlagati zanimljive materijale ili dizajne koji nikada neće utjecati na buduća proizvodnju vozila. Zato je aplikacija novog logotipa na oli značajna. Baš kao što ćete vidjeti elemente njegovog dizajna i tehnologije u budućim modelima, nova interpretacija oznake Citroën bit će naš novi standard.”

„Imamo široku bazu kupaca jer nudimo osobnu mobilnost od modela AMI do C5-X, a možda neće svi biti spremni prihvatiti da neke stvari nisu potrebne”, navodi Laurence Hansen. „Dakle, iako nećemo sve promijeniti preko noći, Citroën želi pokrenuti raspravu, pitati što je dovoljno i pokazati kako možemo učiniti pravu stvar i ispuniti svoju misiju da donesemo odgovornu, pristupačnu i radosnu mobilnost svima.”

ZVIJEZDA VODILJA

Vincent Cobée prepoznaje da sretna budućnost ovisi o promjeni, a ne o prilagodbi načina na koji trošimo, biramo, konzumiramo, krećemo se, zagađujemo, odbacujemo i razmišljamo:
„Automobilska industrija nije imuna na revolucije koje predstavljaju izazov za svaku drugu industriju dok se suočavamo s problemima koje stvara naša preobilna potrošnja, a Citroën radi na tome da dokaže da postoje nekonvencionalni načini promjene koji nisu dosadni ili se mogu smatrati kaznom. Ami je sjajanprimjer toga i ponosni smo na njegov uspjeh kao nekonformistička stvarnost mobilnosti današnjice. Svojim pametnim razmišljanjem i porukama o besprijekornosti i činjenju ispravnih stvari, Citroën oli – naš ‚laboratorij na kotačima’ – pokazuje kako možemo inspirirati buduće obitelji. Oli je upečatljiv i nekonvencionalan – ali mi smo Citroën i razumijemo da nećemo ostati zamijećeni samo zbog svojih praznih izjava.
Citroën oli primjer je naše misije mobilnosti: odgovoran, jednostavan i pristupačan za vaš svakodnevni život, a istovremeno ambiciozan, poželjan i ugodan. To je naša zvijezda vodilja za rješenje koje ćete željeti imati kao jedino vozilo koje će vaša obitelj koristiti deset godina.”