Osnovan u ožujku 1919.; prije 103 godine

Osnivač: André Citroën

 

1934. godine tvrtka Citroen s Traction Avant modelom automobila, uspostavlja reputaciju inovativnog proizvođača. Ovo je bio prvi automobil na svijetu koji se masovno proizvodio s pogonom na prednje kotače, neovisnim ovjesom na sva četiri kotača, kao i samonosivom konstrukcijom. Izbačeno je zasebno podvozje, a umjesto toga koristi se karoserija samog automobila kao glavna nosiva struktura.

 

Godine 1954. proizveli su prvi na svijetu hidropneumatski samonivelirajući sustav ovjesa, zatim, 1955., revolucionarni DS, prvi masovno proizveden automobil s modernim disk kočnicama, a 1967. u nekoliko svojih modela uveli su zakretna prednja svjetla koja su omogućavala veću preglednost na zavojitim cestama. Ovi automobili su dobili razne nacionalne i međunarodne nagrade, uključujući tri europske za automobil godine.

 

André Citroën

 

André Citroën je izrađivao vozila za oružane snage Francuske tijekom Prvog svjetskog rata. Nakon rata, shvaća da će, osim ako ne planira unaprijed, imati modernu tvornicu bez proizvoda. Citroën je već bio iskusan u svijetu automobilizma, zahvaljujući uspješnom šestogodišnjem radu s Morsom između 1908. i prvog svijetskog rata. Odluka o prelasku na proizvodnju automobila donesena je još 1916.. Te godine je Citroën zatražio od inženjera Louisa Dufresneada s Panhardom dizajnira tehnički napredni automobil od 18 ks. Međutim, prije nego što se to dogodilo, izmijenio je svoju viziju i odlučio, poput Henryja Forda, da će proizvoditi lakši automobile dobre kvalitete, ali proizveden u dovoljnim količinama da bi mogao imati primamljivu cijenu. U veljači 1917. Citroën je kontaktirao drugog inženjera, Julesa Salomona, koji je već imao značajnu reputaciju u francuskom automobilskom sektoru. Plan Andréa Citroëna bio je zahtjevan i jednostavan: proizvesti automobil potpuno novog dizajna snage 10 KS koji bi bio bolje opremljen, robusniji i jeftiniji za proizvodnju od bilo kojeg konkurentskog proizvoda u to vrijeme.

 

Rezultat je bio Tip A, najavljen novinarima u ožujku 1919. Prvi proizvodni tip A izašao je iz tvornice smještene u Quai de Javel u Parizu krajem svibnja 1919., a u lipnju je bio izložen u izložbenom prostoru  na Champs-Élysées. Citroën je nagovorio vlasnika tvrtke Alda, Fernanda Charrona, da mu posudi izložbeni prostor, koji se i danas koristi. U ovom salonu C42 tvrtka organizira izložbe i prikazuje svoja vozila i konceptne automobile. Nekoliko godina kasnije, Charron će biti uvjeren da postane veliki investitor u Citroënov posao. 7. srpnja 1919., prvi je kupac preuzeo novi Citroën 10 KS Type A.

 

Iste godine je André Citroën nakratko pregovarao s General Motorsom o prodaji tvrtke Citroën. Dogovor je bio skoro postignut, ali je General Motors na kraju odlučio da će im uprava i kapital biti previše opterećeni preuzimanjem tako da je Citroën ostao neovisan do 1935.

Između 1921. i 1937. Citroën je proizvodio vozila za terensku i vojnu upotrebu pogonjena Kégresse sustavom gusjenica. Dvadesetih godina 20. stoljeća američka vojska kupila je nekoliko vozila Citroën-Kégresse za procjenu sposobnosti nakon čega je uslijedila dozvola za njihovu proizvodnju. To je rezultiralo izradom prototipa u Odjelu za naoružanje 1939.. U prosincu 1942. krenula je u proizvodnja verzija M2 i M3. Sjedinjene Države su konačno proizvele više od 41.000 vozila u preko 70 verzija između 1940. i 1944. Nakon okupacije Francuske 1940. godine, nacisti su zarobili mnogo Citroënovih polugusjeničara i prilagodili ih za vlastite potrebe.

 

Eiffelov toranj služio je kao pano za Citroën od 1925. do 1934. godine.

Gospodin Citroën bio je strastveni marketinški stručnjak: koristio je Eiffelov toranj kao najveći reklamni znak na svijetu, što je zabilježeno u Guinnessovoj knjizi rekorda. Također je sponzorirao ekspedicije u Aziji (Croisière Jaune), Sjevernoj Americi (Croisière Blanche) i Africi (Croisière Noire), pokazujući kako motorna vozila opremljena sustavom gusjenica Kégresse prelaze negostoljubive regije. Ove ekspedicije prevozile su znanstvenike i novinare.

 

Pokazujući izuzetnu čvrstoću, Citroën iz 1923. koji je već prešao 48.000 km (30.000 milja) bio je prvi takav automobil koji se vozio po Australiji. Citroën 5CV Type C Torpedo iz 1923. na povratnom putovanju od kolovoza do prosinca 1925. vozio je Neville Westwood. To vozilo je sada potpuno restaurirano i nalazi se u zbirci Nacionalnog muzeja Australije. Godine 1924. Citroën je započeo poslovni odnos s američkim inženjerom Edwardom G. Buddom. Od 1899. Budd je radio na razvoju karoserija od nehrđajućeg čelika za željezničke vagone Pullman. Budd je nastavio s proizvodnjom čeličnih karoserija za mnoge proizvođače automobila. Na sajmu automobila u Parizu u listopadu 1924. Citroën je predstavio Citroën B10, prvu potpuno čeličnu karoseriju u Europi. Ovi su automobili u početku bili uspješni na tržištu, ali ubrzo su konkurenti (koji su još uvijek koristili drvenu konstrukciju za svoja vozila) predstavili nove dizajne. Citroën nije redizajnirao karoserije svojih automobila, ali se svejedno prodavao u velikim količinama, a niska cijena automobila bila je glavna prodajna prednost, što je prouzročilo velike gubitke.

 

Banka Lazard je 1927. pomogla Citroënu puštanjem prijeko potrebnih sredstava, kao i ponovnim pregovorima o dugu. Kupnjom Société de Vente des Automobiles Citroën (SOVAC), banka ulazi u upravni odbor; tri člana koji su namješteni bili su Raymond Philippe, Andre Meyer i Paul Frantzen. André Citroën je uočio potrebu za promjenom svojih proizvoda, kako bi izbjegao konkurenciju niskih cijena koja okružuje njegove konvencionalne modele sa stražnjim pogonom u kasnim 1920-im / ranim 1930-ima. Godine 1933. predstavio je Rosalie, prvi komercijalno dostupan osobni automobil s dizelskim motorom, razvijen s Harryjem Ricardom.